Tandvärk

Tandvärk  är som sorg, fast på ett annat vis.
Liknelsen är väl att man inte riktigt kan släppa den; tanken, upplevelsen, den vidriga påminnelsen.

Just nu är tandvärk bara förnamnet. Och just nu betyder sen en vecka tillbaka.
Tandläkare och läkare har varit inblandade. Tre stycken.
De har skrivit ut piller. Starka piller . Piller man blir knäpp utav. Piller jag inte vill ha längre.
Men jag vill ju inte ha tandvärk heller!

Moment 22 .....

Det blev värre, nej MYCKET VÄRRE  efter första besöket hos tandläkerskan på ftv. Men jag fick ett återbesök. Den 6 juni minsann. Systrarna i receptionen - de som inte alls är/var inblandade i mitt ärende informerade så hurtigt att jag är uppsatt på återbudslistan. Tror det är samma som att jag ska känna mig lite VIP-utvald....

Imorgon när det blir vardag ska jag se till att slippa detta helvete.
Om jag själv i mitt serviceyrke inte lyssnade på folk, skulle jag snart vara arbetslös. Flexibilitet är för mig samma som oerhört tacksamma kunder plus att jag själv har massor att tjäna. Det blir inte ett enda ringande, tjatande då.

Imorgon ska jag som kund hos ftv ringa och tjata. Det är omänskligt att ha det på detta vis. Värk är ingenting. Detta är tortyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0