Datorsjukling

Idag har min värstingdator fått återvända till datorleverantören och tillika datordoktorn för sjätte gången på tio månader. Senaste felmeddelande informerade: Det finns ingen hårddisk installerad....

Alltså, hårddisken är bytt, liksom processorn, DVD-brännaren, moderkortet och i stort sett allt utom grafikkort och chassi.

Jag kan inte längre bli arg. Jag bara skrattar.
Och stackars datorbutiksägare pratar allt bredare dialekt och kliar sig i skallen.
Inte för att det är värsta lössinvasionen i sverige just nu, utan precis bara för att han är den mest ödmjuka och välvilliga säljare jag nånsin träffat på - och, som ju naturligtvis inte alls fattar vad som är fel. Men han vill! Och jag är säker på att det går att komma ur det här prekära problemet till slut. Han kommer att få ge mig en ny burk. Allt i sjukdomsväg går inte att förklara. Varken hos folk eller datorer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0