Ser


Åter från optikern både ser jag och syns.
Det jag själv trodde var åldersymtom och kallade både närsynt och långsynt heter numera översynt.
Färgade linser med power av olika mått på båda gluggarna, har nu gett mig en ny chans. Att jag sen ligger en smula högt vad gäller ögontryck spar vi till framtiden. Förmodlingen skulle det iaf inte besvära mig förrän bortåt 65bast. Hoppas jag är död då....

I nuet hoppas jag enbart att de färgade linserna inte tar bort glimten.
Man vill ju inte ha en psykopats blick....

Särskilt inte när det alldeles strax drar ihop sig till skiva.

16019-184

Surstömmingsskiva.
Med kollegorna från förr.

Åh vad gott det ska bli!
Att se dem...
och att inmundiga denna underbara delikatess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0