Vub

Snopen är för milt uttryck. Fågelholk passar bättre...

När jag öppnade sajten studera.nu stod käften alldeles vidöppen. Särskilt som jag precis hade informerat chefen att han tack vare mig sluppit magkatarr under semestern och nu stod han alldeles bredvid datorn när jag visade och förklarade att man får sina besked via webben. Där stod: antagen.
Jag kom ju inte in. Eller jag kom troligen inte in eftersom min reservplats åtta knappast gav löfte om nånting värdefullt då kursantalet bara var/är nitton. Och studievägledaren tyckte inte jag behövde stressa min chef under sommarsemestern. Ingen fara. Jag tog det med jämnmod och som att det just nu inte är mening att jag ska plugga - även om jag känt mig triggad länge nog.

Vilken tur att jag häromdagen såg en så fantastikt snygg "skolväska".
Ska jag nu släpa och resa med böcker i 2½år behöver jag ju verkligen en riktig skinnväska.
För tusen kronor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0