Plastgran

I alla tider har jag varit stark motståndare till plastgran.
Bara tanken har gjort mig deprimerad.
Inget har kunnat vara mer själadödande än att tvingas låtsastro på en plastgran.

Efter ett besök på nyöppnade Krämaren idag är jag beredd till en revison av förutfattade meningar.
Det uppstod liksom förälskelse.
Jag var tvungen att känna på barren och ändå var jag osäker på äktheten.

Hoppas jag får svar på mailet om leverantör.
Annars kan kanske till och med nedanstående få duga.

image450

Plast är kanske inte så dumt ändå...

Uppdatering: Har fått svar från varuhusansvarig. De kanonfina granarna är inköpta hos grossisten MrPlant. Kontakt med dem som privatperson gav inte mer utbyte än upplysning om återförsäljare i mitt närområde. Har cirkulerat runt ikväll, men ingen av dem har den nästanäkta till försäljning. Återförsäljare för SIA i stan har dock ett alternativ, men 2300kr känns lite väl mycket. Särskilt för mig som egentligen har svårt för julhysterin. Men den var verkligen fin!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Plastgran ÄR bekvämt , på många sätt. Bara att plocka upp ur sin låda, och så ner igen när julen är slut. Inga barr på golvet eller andra ställen. Fast äkta är det ju inte...Men jag är nöjd med mitt köp!

2007-12-03 @ 20:32:46
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Airam

Ninni - härligt att Du är tillfreds med ditt graninköp. Den på bilden kostar ca 1300kr. Kan kännas mycket, men det är ju intjänat på några år. Har fått mailsvar att det är "MrPlant" som levererat de fina granarna till varuhuset. Alltså, finare har jag aldrig sett. De t.o.m kändes äkta på barren. Ska ringa dit imorrn och checka av prislistan. Antagligen kostar de skjortan...

2007-12-03 @ 23:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0