Rensning

Vilken ynnest det är med lediga dagar.
Särskilt när det innebär att både städ och tvätt är avklarad. Och skåpen innehåller mer mat än man mäktar med. Då är det till och med skönt att få sina räkningar gjorda. Och annan pappersexercis studenter tvingas genomlida. Jag är färdig. Med rensning av både det ena och andra slaget.

Kanske mest det andra. Jag har till och med rensat i datorn. Bland filer och favoriter.
Nu är det borta. Energitjuveriet. Det som inte ger mig annat än utarmade känslor och tankar. Och huvudvärk för att det ljugs och förställs på sina håll. Sånt ska jag inte läsa nästa år. Precis som jag inte heller ska fortsätta prenumerera på Sköna Hem. Det är för dyrt med femtio spänn för ett halvt kilo reklam.

Imorgon ska skrivbordet målas om. Antar att det blir en hel del att befria sig där ininfrån oxå...

Kommentarer
Postat av: Maja

Javisst är det härligt med ledighet, men inte när man bara vill sova. Önskar att jag hade lite av din energi just nu, men det kanske kommer :o)

2007-12-27 @ 00:45:11
Postat av: Airam

Maja - Rosenrot, kan det va´nåt? Eller kanske rent av tidigare sängvanor ;-)

2007-12-27 @ 14:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0