Brott

Morsan lärde mig som riktigt liten att: "brott lönar sig aldrig".

Det var på den tiden när teve bara hade två kanaler och familjen samlades framför det smaskigaste av alternativen: High Chaparall.

(Jag VET.... det var på medeltiden)

Men jag var icke desto mindre rädd för våld redan då.
I High Chaparall användes vapen.
Gevär stora och långa som värsta stridsvagnen.
Folk kunde dö....

Så läser jag en genomspännande kriminalthriller.
Suggestiv och full med psykopatdrag.
Otäck, men genom nära 400 sidor har jag morsans löfte i bakhuvet.
Det är klart att den galna får så hon tiger till slut.
Det kan aldrig funka att vara så otäck.

Hon lovade ju det.
Morsan.

Fan vad jag bedrog mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0