Chokladbiskvier

16019-268

Plötsligt tog jag mig ett återfall för det tidigare omättliga bekräftelsebehovets skull.
Eller så var det pga ett väl intrampat vanebeteende, som jag plötsligt hörde  mig 
säga; "jag kan fixa det".

Att baka biskvier till ett öppethuskalas som väntas dra omkring 85 pers!
Man kan undra om jag inte är klok.
Det finns ju de som lever på att göra chokladbiskvier.
Och framförallt har de väl bunkar, vispar och plåtar som är tilltagna för hundratal.
Min egen lilla elvisp fick en stroke. Tror jag.

Men nu är det gjort.
Och av två kg mandelmassa och ett kilo smör förutom en massa annat kladd
däremellan blev det 112st.
Fina och bergis goda, men bara doften står mig upp i halsen.

Jag känner mig ändå nöjd med priset. 3,10 styck. Vad tar de på kondis? Minst 15spänn i alla fall.
Man kanske skulle bli chokladbiskvibagerska ändå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0