Jämna skägg

Den där fula Jack Russelhunden ovanpå retar gallfeber på mig. Det är nåt tvångsneurotiskt med hans skällande för allt som hörs och allt som syns. Förutom att han ständigt och jämt tycks lyfta och släppa ett ben; som jag antar är i Mamutklassen, mot parketten. Morgon, middag, kväll.

Kanske har grannen under mig samma slags irritation på mina katter. Som lagom till sängdags - läs midnatt - kopplar på sitt maniska race genom lägenheten. Så att mattorna yr och stolarna välter. Antingen för att de är skitnödiga. Eller pga nåt slags nedärvt jaktbeteende som kopplar på om natten.

Å andra sidan är ju han vedervärdig med sitt vattenpiperökande på balkongen. Med konstgjord smak och doft av jordgubb. Eller cannabis. Och cigarr.

Liksom hundägarna ovanpå mig säkert ogillar rök från röd Prince hårdpack från min balkong av och till.

Det blir liksom jämnt skägg i en sån här hyresfastighet.
Ett demokratiskt take it or leave it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0