Feeds

Ang gårdagens inlägg om RSS och Feeds: Det är ju bara hur bra som helst!
Kanon rent utav.

I  feedslistan (min feedslista) är nu plötsligt vissa av webbsidorna jag prenumererar på fetmarkerade.
För att jag ska förstå att det finns nåt nytt för mig att läsa där alltså.
Och jag behöver inte längre klicka mig runt på favvosidorna bara för att upptäcka att där inte finns nåt nytt sen sist.

Såhär gör man:  Klicka på denna image349 symbol på Din browser (webbläsare).
Om det är möjligt att koppla RSS till den sidan kommer en gul ruta (som den här nere) upp från sidan Du
befinner Dig på.

image350

Klicka på prenumerera om Du vill ha den och låt den sparas i "Feeds" som datorn föreslår.
Klart!  Så fort webbsidan Du sparat som Feed blivit uppdaterad fetmarkeras den automatiskt i Din lista.

Kanon som sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0