Trosor

Har avsatt hela em och kvällen till förmån för den tossiga morsans närmiljöhygien. Jag har städat hos henne alltså. Och framförallt putsat fönster. Fan vet när det blev gjort senast.
Under tiden försökte jag med alla upptänkliga pedagogiska manér att få henne till att hjälpa mig. Att kanske duscha en blomma, damma en fönsterbräda eller serva med kaffe. Men det var trögt. Fan så trögt. Hon skulle bara vila lite. Vila mellan vad?

- Mamma, jag köpte American möbelpolish till dig i veckan. Hämta det och en trasa, så kan du kanske torka lite på fönsterbrädan där.

Hon hämtade polishflaskan och en trasa. Och sen vilade hon.

När alla fönster och alla fönsterbrädor var befriade från både smuts och annan belastning fanns ingen annan råd än att ta tag i den där polishen själv. Som hon hämtat men ännu inte fått kraft att använda. Döm om min förvåning när själva dammtrasan visade sig vara ett par Sloggitrosor.

image348 Trosa modell tant.


- Mamma, vad kul att Du hjälper till. Men ska vi verkligen polisha här med trosor?

- Vad säger du? Har jag gett dig ett par trosor?
- Jaha, då är det inte så konstigt att jag inte har några i byrånlådan med underkläder. Om nån lagt dem i städskåpet menar jag...

Kommentarer
Postat av: MiaP

Men så tråkigt att NÅN har lagt trosorna i städskåpet.

2007-06-26 @ 23:41:16
Postat av: Airam

MiaP - Mm, lika tråkigt som att "nån" hade lagt hennes medicin i fickan på hennes morgonrock...

2007-06-28 @ 23:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0