Lördagsrutin

Sådärja, nu är melodikrysset löst. Samma förnöjsamhet varje lördagsförmiddag. Och idag funkade det trots frånvaro av barn. Alltid brukar det vara med nåt ultramodernt stycke jag inte känner till och då löser barnen det åt mig. Till priset att jag skickar in lösningen även i deras namn. Såklart.

Tänkte vårstäda bilen idag. Men vart är våren?
Det är så gråkallt och tjurigt.
Jag vill ha värme!
Och Mc-väder.

Kanske skulle förbereda för kvällen istället.
Styra upp för en galakväll.
Eurovisionsfestivalen som alla ser, men absolut inte erkänner.
Den där varannanlördagprogramledaren Lisa Syrén - vars omåttligt smöriga beteende jag absolut ogillar - på Ring så spelar vi - gjorde en synnerligen smaklös liknelse idag. Visserligen citerade hon (hennes påpekande) sin producent, men själva handlingen i sig bekräftar bara mitt motstånd för henne. Hon sa:
- Eurovisionsfestivalen är som en bilolycka: otäckt, men man vill ändå se.

Que ?

Kommentarer
Postat av: Linan

jag har 15 grader och sol! :)

2007-05-12 @ 11:24:10
URL: http://linan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0