Spanskt

Stegade in på Indiska en lunchrast. Lockad av skyltens alla romantiska sommarplagg i bomull.
Och föll ihop redan på dörrmattan. Inte bokstavligt precis. Eller i alla fall inte fysiskt bokstavligt. Men min själ föll. Ordentligt. Tror jag drabbades av en omedelbar passion. Från högtalarna. Det var en spanjor som sjöng blues som ingen annan. 4:47 minuter ren njutning senare, och utan den minsta insikt vad butiken hade att sälja tillfrågas damen i kassan "vad det är för musik som spelas just nu". Ett observandum är nog att det inte fanns en enda kund i närheten av hennes kassaapparat, men ändå fräste hon i:

- Det kan inte jag säga! Det finns det inte tid med. Du får fråga nån annan!!

En annan dam ute i butiken fick samma undran och stegade mycket motvilligt till en skrubb, slet åt sig CD:n och svarade:

- Det är Indiska´s eget märke som inte går att köpa!

Skam den som ger sig.
En ultrakort variant av ovanstående skickades till Indiska´s infoavdelning centralt och världens sötnos svarade:

Hej,
Tack för ditt mail. De flesta av de skivor vi spelar i butik kommer från
Putumayo och de flesta är helt underbara.
http://www.putumayo.com/
Jag skulle gissa på att skivan du menar är Cd:n Nuevo Latino.
Lycka till!

Hon gissade rätt!
Låten heter Lado Oscuro och bandet heter Jarabe de Palo

image324

Passionen består.
Även efter minst femtio avlyssningar.
Me like spanskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0