Bäst

Stöttar lillbror när han gör matteläxan. Gångertabellen från alla håll och kanter. Noga räknat 261 tal.
Jag blir imponerad. Han räknar som en mänsklig minräknare. Fortare än jag hinner läsa talen.
Så det får han höra. Hur duktig jag tycker han är. Och att jag tycker han är en häftig och kul kille som har "favorittal" som tex 8x7 och 4x4. Han får höra att jag tycker det är skojigt att han gillar fyrans och nians tabell bäst. Och att jag stöttar honom i att prata med fröken om att slippa nollans tabell framöver - eftersom han säger sig "fatta den fett".

- Jag tänker säga till hon att den är onödig för mig som är så duktig!

- Till henne, lille vän....det heter henne.

- Okej. Men jag är bäst på matte i min klass. Kanske i hela skolan eller i  hela världen. Det ska jag fråga hon om jag är.

- Henne menar du....

- Just det. Och Du airam är nog bäst på grammatik i din klass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0