Mätt

Cirkulerar på nätet för att hitta lösningen till eventuellt nyöppnande av min matblogg. Spårar ur rätt snart och slukar istället hemsidor och bloggar med heminredning.

Och blir proppmätt.
Av exhibitionistiska utsvävningar jag inte bett att få ta del av. Varför hänger folk ut sina snoriga ungar och dreglande hundar i parti och minut? Och varför kallar kvinnor sina partners för "min gubbe"? Och varför kopierar man tidningsmagasinens bilder och publicerar allt man tycker om?  Och värst av allt: varför avslutar så många sina inlägg med "kram" ?

Jag behöver inte läsa. Och gör det inte heller. Men jag springer på dem i sökandet. Och klickar mig naturligtvis vidare.

Det finns mycket bra därute i sajberspejs. Mycket som är riktigt bra. Men också mycket riktigt dåligt. Tex utropstecken och versaler i långa banor. Vet inte folk att det finns nåt som kallas netikett?

Nä, idag får det vara med både bloggteknik och inredning. Tipsen står mig upp i halsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0