Bloggpaus

Tar paus i pluggandet.
Har i två timmar lyssnat på en entonig föresläsare som har den dåliga smaken att han sänker hakan en aning och hostar rakt ner i mikrofonen som sitter i skjortans halsöppning. Har jag aldrig hoppat av skrämsel förr, gör jag det varje gång nu i skrivandets heta koncentration.

Pausar med att fylla Ipod:en med svängig musik och lyssnar understundom.
Pausar också med lite surf.
Och mycken reaktion.

Vad är det för ena konstiga människor som lägger ner massor av energi på att tala om mig och för mig att jag är konstig och faktiskt inte behövs? Och att det vidare finns så många minst lika kompetenta.

Antagligen samma konstiga människor som hängt mest envist på min numera nedstängda matblogg - och som aldrig sagt ett knyst. Det är konstigt i min värld. Att det finns människor som tror sig nå någonstans av så simpelt engagemang...

Hängivna läsare fulla av superlativer har jag mött. Många. Och på mitt sätt superlativat tillbaka, men - jag är inte den som kramas hit och dit. Jag tackar och använder sen den postitiva energin till nästa projekt. Och nästa.


Jag är för raka puckar.

Man behöver inte alls beundra mig.

Det är en stor bekräftelse att få frågor, andra uppslag och eller egna tankar också.

Men att fega med att prata ner någon i ett halvanonymt mess, talar bara om för mig vem talaren är och inget om mig och mina förehavanden. Tack och lov finns det vettigt folk oxå. Många vettiga.

Som pratar till och med mig.


Kommentarer
Postat av: Maja

Inte många som skriver något, eller pratar med dig här??!! Jag bara måste, tack för en helt underbar blogg som jag ganska nyligen har upptäckt. Du berör mig med det du skriver - på alla sätt, Tack!

2007-10-30 @ 22:34:37
Postat av: Airam

Hej Maja! Välkommen hit. Till min lilla dagbok. Här har jag huserat på vinst o förlust i 2½ år nu tror jag. Och skriver som Du ser vad som just för tillfället faller mig in. Ibland mer och andra ggr mindre. Men ganska sällan med dialog som Du påpekar. Det gör inget. Dagböcker ska väl egentligen knappt läsas - såvida man inte är lite
exhibitionistiskt lagd ;-) Håll tillgodo och välkommen åter! / Airam

2007-10-30 @ 23:23:03
Postat av: Ewa

Men var är maten????? Jag brukar läsa din blogg OCH matbloggen och saknar all inspiration och alla fina recept som är så bra att kunna ta till en vanlig jävla grå tisdagkväll...
Dessutom är det roligare att laga mat som man vet vem den kommer ifrån och där man liksom "känner" personen i fråga som med dig och din blogg.
Saknar maten men kommer fortsätta läsa bloggen och hoppas på att du kommer på bätter tankar *L*
Ha det bäst!
Kram
/Ewa

2007-11-18 @ 11:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0