Musikoteknikutveckling

Lägger in mer musik på Ipod:en.
Och den sväljer det mesta.
Mp3, bilder och filmer, i ett nafs.

Tänk hur det var förr.
När man satt med fingret beredd mot den röda knappen på kasettbandspelaren som hade mikrofonen riktad mot en radio. Gunåde om morsan plötslig kom in och sa nåt...
Och förstörde hela fredagskvällen.

image419 Fri bild

Minns så tydligt när det hände med "I will Survive"
Och hon gav mig stålar att köpa plattan istället.

image420

Annars var ju högen kassetter ansenlig.
Och funkade.
Bra tyckte man.
Då.

Liksom jag tyckte musiken var bra då.
Och nu. Dåtidens alltså.

Om dagens utbud kan jag intet.
Trance, psycadelic och rap är totalt obegripligt för mig.

Annat var det förr:


Kommentarer
Postat av: Delavij

Ja, det är RIKTIG musik det.

2007-10-28 @ 19:49:54
URL: http://vardagettaventyr.blogspot.com
Postat av: Airam

Mmmm....:-)

2007-10-30 @ 23:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0