Tentamina

Usch, tenta imorrn.
Det känns som om jag inte ens vet vad den ska handla om.
Det får gå som det går.
Man kan ju ändå inte göra mer än man klarar av.

Som nybliven niodeklassare valde jag att inte ens läsa frågorna på en geografiskrivning.
Jag vässade pennan. Sylvass.
Och skrev VET INTE på alla rader som var utmärkta till svar.
Så lämnade jag in. Utan kommentar.

Läraren ringde modern.
Och undrade vad som stod på.
Han fick veta att min lillasyster hade dött under sommarlovet.
Efter en lång och slitsam kamp med oåterkallelig sjukdom.

Plötsligt blev jag satt på piedestal.
Man erbjöd mer än de flesta ungarna på skolan ens fick erfara fanns.

Nu såhär i efterhand kan det tänkas att min teori är korrekt.
Nämligen att det inte bara handlade om att det var lite synd om mig.
De skämdes naturligtvis över att ha fått information om att en blivande sjundeklassare inte längre skulle förväntas komma till skolan, men missat att checka av om samma unge hade nåt syskon...

Imorrn skriver jag inte vet inte.
Jag lämnar raderna tomma om en blackout uppenbarar sig.
Tycker faktiskt inte det i så fall skulle vara ett straff - att istället få göra en hemtenta.

Kommentarer
Postat av: Maja

Hoppas att tentan gick bra så du kan få en skön helg! Nu när det "verkliga" mörkret har kommit så ska jag bara tända en massa ljus, mysa och bara va´, hoppas att du kan göra detsamma :o)

2007-11-01 @ 21:15:42
Postat av: Airam

Tack Maja, det gick bra.
Helgen är fullspikad med ditt och datt. Men jag gillar när det rör på sig. Hinner nog med ett å annat värmeljus oxå. Trevlig allhelgonahelg!

2007-11-02 @ 08:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0