Tidsdesign

Det kom ett mail.
Som uppmanade mig att kvalitetssäkra min tid.
Jag skulle vinna tid och energi inom loppet av två minuter bara genom att bestämma fem punkter från önskelistan i agendan som SKA genomföras inom kort.

Vettigt...

Men inget för mig.

Det är redan gjort.
Kalendern är fullproppad med inplanerad tid.
Visserligen en hel del stoppdatum, men faktiskt också sånt som ger massor av energi.

Förståsigpåarna i bekanstskapskretsen får säga vad de vill.
Jag själv är trots allt nöjd med en hel del av mig.

Tre gånger har jag varit på utlandssemester i år.
Jag gör både ditt och datt på salong med jämna mellanrum och hinner alltid.
Jag tar blackouts på krog och slukar musik på konsert.
Fortlöpande prickas skojigheter med barn in i agendan.
Somliga kvällar säger jag inte ett ljud förutom de oljud som kommer ur min strupe när jag "bara" knarkar musik i lurarna.
Senaste bokslukarperiod har inte avklingat utan den ena bladvändaren byts mot den andra.
Jag pluggar, jobbar, kör mc och lämnar plasma.

Och blir trött av att folk tror att jag inte har tid att leva.
Liv för mig är engagemang.
Hur har de det själva?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0