Absorberad

Agneta Sjödin som rocksångerska?
Absolut!

Mina känslor är nu inte längre kluvna för henne.
Nu hyser jag den värsta respekt.
Vi är lika...



Jag kan inte heller vara still när jag uttrycker musik som berör.
Helt enkelt för att hela mitt system absorberar musiken.
Och därför måste hela systemet komma i rörelse när den ska ut.
Eller in.

Jag hade åsikter om förhållandet till dryckesjom någon i min närhet  hade.
Att det såg illa ut att alltid bli värst packad.
Och först.

Och fick mig till livs att det istället såg illa ut när jag diggar.
Med hela kroppen.

Okej...

Kommentarer
Postat av: Tina

Är det nåt jag kommit fram till så är det att musik - att sjunga, dansa till och att bara lyssna på, läker och främjar välmående - ens eget, men det är det viktiga. En del kan man kanske roa när man utövar det, men det får man bjuda på. Är det nån som mår dåligt över ens övningar, ja då har dom ett problem! Förmodligen kallat avundsjuka. Rock on, woman!

2008-04-21 @ 19:23:50
URL: http://tinaerikssons.blogg.se
Postat av: Maja

Wow, hon är ju skitbra!! Hade ingen aning. Härligt när personer kan släppa loss - so you go girl :o)

2008-04-21 @ 20:40:02
Postat av: Airam

Tina - visst är det så. Så sant som det var skrivet *L* Jag rockar på och tänker ALDRIG skämmas för att jag berusar mig (eller vad jag nu gör) med musik.

2008-04-21 @ 21:56:13
Postat av: Airam

Maja - Ja, hon överraskade verkligen. Dahlgrens "sommarbarn" berör nästan lika gott. Kolla på svt.se om Du inte sett det redan.

2008-04-21 @ 21:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0