En sorts kärlek

Hett boktips:              En sorts Kärlek

Om Sten - hedonist med svår monofobi.
Och hans Carmen - en vacker och überstark bröstcancersjuk kvinna i sina bästa år.
Och om deras lilla dotter Luna.

Inte en dag går det utan att jag tänker på dem.
Om den livsnjutande och samtidigt tvångsstyrda mannen.
Och om hans oerhört förnedrade vackra och kloka kvinna.
Som tar den största makten av dem alla. Nämligen att bestämma tidpunkten över sin död.

Provläs här

Jag är på nåt vis avundsjuk på dem båda.
Innerst inne har jag samma monofobi som Sten.
Och innerst inne är jag lika för eutanasi som Carmen.

Men, jag är inte lika stark...

Kommentarer
Postat av: Maja

Just nu i veckan så pekade en jobbarkompis på denna bok o sa "den måste vi läsa". Hon hade fått tipset av en vän som sa att det var den mest sorgsamma bok hon nånsin läst. Hmmm, undrar om jag orkar, men gråt kan ju oxå vara befriande.

2008-04-20 @ 16:37:02
Postat av: Airam

Maja - jag berördes starkt, men inte så att jag grät. Det är ju en man som skriver - då blir det inte så snyftigt eller hur jag ska uttrycka mig.
Läs den, absolut. ALLA har nåt mycket viktigt att lära av den. Boken gör att man måste ta ställning på flera vis. Och närma sig det som är livet... på riktigt...

2008-04-20 @ 21:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0