Sexordsliv

Hos Aglio e Olio hittade jag länken om ett memoarprojekt där alla kan skicka in sitt liv sammanfattat på 6 ord.

Jenny Eklund
som har bloggen skriver:
"Idén till sexordsmemoarer kommer bl.a. från USA och nätmagasinet Smith Magazine. Responsen blev stor och de gjorde en bästsäljande bok av utvalda bidrag. Kanske blir detta projekt också en bok så småningom"

Det här var kul.
Även om mina sexordsmemoarer inte alls är med så kul budskap.

Hur blev och är mitt liv utgår ändå från min oönskade start.
Det är inte det minsta synd om mig.
Det är inte ens synd att jag håller på att mogna över. För även om själva övermognaden visar sig i urtråkiga rynkor, fläckar och häng här och där; skärps på nåt vis mitt inre. Jag kommer till (enligt egen utsago iaf) bättre insikter. Jag förhåller mig lugnare till det som förr skrämde och brusade upp mitt sinne och nånstans, långt därinne vet jag alldeles säkert att; även jag har en mening här att fylla. Och därmed även en skopa kärlek att inkassera.

Päronen hade en passion - ingen barnlängtan

De gjorde mig - bakom andras ryggar
De vänstrade båda två - utan medvetenhet
De var tidiga för sin tid

Otrohetsaffären blev mitt liv utan önskan  
Otrohetsaffären blev mitt liv utan förankring  

Snedsprångsbarn med krossad dröm om tomtebolycka
Snedsprångsbarn med sug att räcka till
Snedsprångsbarn som alltid velat bli sedd
Snedsprångsbarn med önskan att få finnas  
Snedsprångsbarn med önskan att bli älskad  
Snedsprångsbarn med ett omåttligt bekräftelsebehov  
Snedsprångsbarn som kan prestetera utan ände  
Snedsprångsbarn med instensiv längtan efter kärlek  
Snedsprångsbarn fylld av romantiskt dagdrömmeri
Snedsprångsbarn som finns för alla andra   
Snedsprångsbarn som blandar självförtroende med självkänsla
Snedsprångsbarn som lackar ur på silverskedsbarn
Snedsprångsbarn som har svårt med självklarheter 

Jag: otrohetsaffär han inte räknat med  
Jag: en otrohetsaffär som fadern förnekade  
Jag: en otrohetsaffär fadern var barnvakt åt  
Jag: en släkting de visste fanns  
Jag: en släkting de nekade fanns             

Jag - ett barn som rättades till
Jag - en unge hon klagade på
Jag - en flicka som tror på prinsen
Jag - en överlevare med mycket nässkinn

Snedsprångsbarn född att demensvårda otrogen mamma ?
      

Kommentarer
Postat av: Maja

Nu har du gjort det igen - berört mig djupt inuti.

2008-04-24 @ 22:09:38
Postat av: Tina

Tack för det du skriver, du inte bara berör djupt, du ger mig insikter. Allt stämmer inte in på mig, men väldigt mycket. Jag är bara inte lika bra på att formulera det som du är.

2008-04-25 @ 21:44:45
URL: http://tinaerikssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0