Kupéfläkt

När morsan frös om fötterna förra vintern och tog till öppen ugnslucka med 250graders värme och brinnande stearinljus precis överallt, inköptes duntofflor och en kupévärmare. Det blev gott och varmt för hennes fötter.



Samma kupévärmare stod på högsta speed häromdagen.
I sommarvärme. Och jag undrade:

- Inte kör Du väl kupévärmaren nu på sommaren mamma?

- Nej, jag fläktar bara ut lite härinne.

- En kupévärmare har inte den funktionen mamma. Den blåser ju ut kokhet luft här.

- Bråka inte om det nu. Jag gör väl vad vill med mina apparater och så himla ofta har jag inte fläkten på.


Hennes kupévärmare är nu undangömd.
En elräkning på 2'700kr fick bestämma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0