Årsmöte

Ikväll är det min tur igen.
För årligt tabberas med exkollegor.

Här doftar underbart av Lutfisk !



I år blir det med variation.
De ska få en alternativ sås...
Och istället för tungt rött blir det denna gång sött vitt.
Men, självklart har jag både rekordelig vitsås och rödtjut som backup.
Det är bara så kul att prova nytt.

Både inledningen och avslutningen blir helt nya.
Jag brukar köra lite jultema och i år blir det i kubik.
Här doftar det jul minsann.
Ordentligt.

Uppdatering Lutfiskmiddag 2008:
Stekta Roquefortostfyllda och baconlindade Dadlar på coctailpinne till iskall glöggdrink
Lutfisk med traditionella tillbehör och nytt för året: Vitvinssås. Dryck: sött vitt vin (4145) + 7 Zins
Ljumna krydd & rödvinskokta Fikon med kall vispad kardemummacremefraiche

Det var inressant med vinsåsen till fisken liksom det söta och underbart goda vinet - något vi ska fortsätta med på våra årsmöten. Matsedeln var och är ju långt ifrån LCHF, men det bekymrar mig inte sådär en enda gång. Entrén och dessert var helt nytt för oss alla och vad jag förstår var jag inte ensam om att bli intresserad av en repris. Det var gott helt enkelt. Görgott!

Kommentarer
Postat av: Jellon

Det är så himla gott med lutfisk. Jösses jag måste pinna iväg och köpa mig en påse ... /Må gott!! Kram Märit

2008-12-05 @ 17:44:04
URL: http://jellon-jellon.blogspot.com
Postat av: Maja

Va härligt med en riktig Julmiddag, vilket Lutfisk är för mig. Ha en jättefin middag och kväll, ät och må riktigt gott :o)

2008-12-05 @ 19:24:42
Postat av: Fläskdansen

Hej! Nu börjar allt lugna ner sig och jag har åter tid och ork att springa runt och läsa bloggar, något som inte har funnits alls en längre tid nu.



Känner du till hur man äter lutfisk i Norge? Det är bara lutfisk, kokt mjölig potatis, smält smör, salt och kryddpeppar. Basic och väldigt gott.



Nu blir det ingen plugg för mig förstås, men jag funderar på att försöka konvertera rättika på något vis. Jag SKA klara det!



Kram!

2008-12-05 @ 22:45:59
URL: http://flaeskdansen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0