Benkläder

Gjorde lite ärenden på stan på lunchen idag. Fick plötsligt syn på mina gamla fd svärföräldrar. Som såg så vilsna ut. Anslöt mig och fick veta att exsvärmor letade benkläder som maken skulle få köpa henne i julklapp.

Benkläder, det är liksom något som inte vanliga expediter vet vad det är. Är man nästan 90 bast är man inte intresserad av trosor. Och särskilt inte av gazaremsor...

Det var nog meningen att vi skulle springa på varann. Ingen i klädeskedjorna hade kunnat hänvisa till källan som jag vet säljer rekordeliga damkalsonger. Så vi följdes åt dit.



Men, döm om min förvåning när jag fick se vad som slogs in i paketet.
Tre par Sloggi herrkalsonger !

Hade hållit mig i bakgrunden, men som det kontrollfreak jag är, slängdes
ett getöga i hyllan där exsvärmor hade blivit servad.
Visserligen är tanterna som vill ha underbyxor med ben kanske ett
utdöende släkte, men i specialäffärerna borde de kunna identifiera
dessa religiösa damer som tillomed har svårt att formulera benämningen
trosa i sin mun.

Kommentarer
Postat av: Maja

Finns det Sloggi för herrar?? Noll koll har jag!! Hoppas att hon iaf blev nöjd och att dom passade :o)

2008-12-16 @ 19:57:28
Postat av: Anna S

Ha ha ha! Gud va kul, jag kissar på mej! Köpte hon alltså kallingar åt sej själv!? :)

Jodå, visst finns Sloggi för män! Toppen "kvalla" (maken kan intyga) så klart, bara svåra att få tag på... :(

2008-12-16 @ 20:21:45
Postat av: Jellon

Gazaremsor!!! Ha ha ha!!! :-)

2008-12-19 @ 14:05:01
URL: http://jellon-jellon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0