Fruktgift

Antioxidanter är bra, sa han professorn.
Och fett.
För dem med Psoriasis.

Så jag läser, för att memorera.
Att de ska hålla tillgodo av:
Avokado
Fisk
Olivolja
Frukt
Grönt



Men det krockar verkligen med det jag hörde häromdagen.
Att; när containers anländer med frukt & grönt efter långa transporter,
måste de stå för korsdrag länge, innan personal får lossa o lasta.
Och när de väl gör det, gör de det med skyddsmask.

Leverantören slänger nämligen in nån slags bomb i ekipaget innan
dörrarna stängs. En bomb som ska ta ta livet av alla flugor och andra
småkryp...

Kommentarer
Postat av: Maja

Bläääää, tur att jag aldrig äter frukt och mycket sällan grönt. Det måste finnas bättre sätt att bli "bombad" på, Lite rött vin, exempelvis ;o)

2008-12-12 @ 19:43:25
Postat av: Airam

Maja - Exakt. Men jag tänker på alla barn och för all del alla andra: som fått för sig att det SKA ätas ½kg frukt per dag. Tänk vad de får i sig...

2008-12-13 @ 09:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0