Kulturnjutning

Idag har jag varit en riktig kulturarbetare.
Kan vi säga.

Nej, kulturnjutare.
Kan vi säga.

Eller åtminstone njutare.
Ja, det säger vi.
har det varit.

En kalasbra dag på alla vis.

* Tågåkning tillsammans med den härligaste fotografen i världen.
* Kokboksredigering.



*Julbord på Rissne Gård med anor från hur länge sen somhelst tillbaks.
Och underbara orginalmålningar i taket.
Till och med kameler.
Tänk att de kände till kameler för så länge sen.
I Rissne.



* Långfika på Sturekatten.
För första gången i mitt liv.
Inte fika.
Men trevlig fika, på så trivsamt ställe.
Och så länge.

Ändå räckte det inte riktigt... jag måste tillbaka.
Sammanfattning: Airam är torsk på att njuta.

Kommentarer
Postat av: BJ

Låter som en toppendag. Visst är Sturekatten en trevlig upplevelse? Man kan frottera sig med östermalmsdamerna (eller låtsas vara en själv?) i en miljö som är både societet och mycket opretentiös samtidigt. Fast de har mycket små koppar, med inte tillräckligt mycket vispgrädde ovanpå... :-(

2008-12-03 @ 08:31:25
Postat av: Maja

Va glad jag blir, tror jag nynnar på följande "Vilken härlig dag la la la la la" ;o)

2008-12-03 @ 20:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0