Mor/dotter

- Har hört efter med min väninna som är frisör och hon kan följa med hem till dig och klippa dig på plats mamma.

- Varför det!?

- För att det blir så kämpigt för dig att följa med på stan.

- Inte alls! Jag har väl gått mer på stan än du nånsin har gjort.

- Jovisst, men inte som åttioåring...

- Vadådå, är det jobbigt för dig menar du?

- Ja, faktiskt mamma. Jag får dra både dig och rullatorn.

- Är det så illa?

- Ja, och så blir du rädd och orolig och gruvar dig för trafiken och alla människor som korsar din väg.

- Ja, men då får du väl ta mig åt sidan lite.

- Det gör jag. Jag tar dig till kondis och vi fikar räkmacka och ofta något sött därtill.

- Va!? Och du betalar förstås?

- Ja...

- Och din mamma frågar inte efter vad det kostar?

- Nej, hon brukar säga att jag är oempatisk efter en sån där dag. Att jag inte har någon förståelse alls.

- Åh, fy vad hemskt! Det låter som om du har en jättejobbig mamma. Har du sagt det till henne nångång?

- Njae, inte direkt....

Kommentarer
Postat av: Maja

:o)

2008-12-03 @ 20:19:43
Postat av: BJ

Ujujuj, vilken rundgång. Jag beundrar ditt tålamod!

2008-12-04 @ 09:20:59
Postat av: Jellon

Hmmmm hur det kan vara ... Tålamod, omtanke, kärlek och hopplöshet i en enda röra. Stora stora kramen till dig och din mor!!!

2008-12-05 @ 09:45:38
URL: http://jellon-jellon.blogspot.com
Postat av: Airam

Flickor - den här gången blev jag verkligen full i skratt. Därför att jag VET att hon och jag ska flabba åt det där en annan dag. Det är sorgligt, men oxå ganska lustigt... om inte annat att upptäcka hur surrealistiskt hjärnan "kan" arbeta. Och sålänge hon inte märker tokigheterna själv och sörjer så går det ganska bra. Ta hand om Er!

2008-12-05 @ 15:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0