Önskekost

De som ska äta från mitt kommande julbord har i vanlig ordning fått i uppdrag att önska sig två anrättningar var. Sådant som de älskar och absolut inte kan vara utan. Det som känns som riktig jul för dem. Storebror var mycket tydlig med sin önskan:

- Får jag önska precis vad jag vill?

- Ja, absolut.

- Då tar jag gravad lax och grönpepparpaté !

Det kändes gott att jag har skickat med gossen lite känsla för specialiteter. Lillebror önskade rostbiff och julskinka, medan 23-åringen absolut inte kunde vara utan revbensspjäll och mormors pastej.



Nyss frågade storebror:

- De där önskningarna som vi gjorde sist - får man ändra dem?

- Javisst.

- Jag vet inte vad jag ska ta bort, men det är en sak som jag absolut inte kan vara utan.

- Låt höra, vad?

- Dillkött! Jag måste få Dillkött!

Kommentarer
Postat av: L80

Får alla önska? I sådana fall vill jag ha sill och långkål. Tack.

2008-12-12 @ 13:27:05
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Maja

Jaaaa, jag vill ha feta saftiga revbensspjäll och Janssons frestelse. Javisst ja, lite vanlig inlagd sill oxå. Åsså en nubbe OP Andersson och en isig super kall öl. Say when ;o)

2008-12-12 @ 19:16:39
Postat av: Maja

Jaaaa, då önskar jag oxå. Jag skulle vilja ha saftiga feta revbensspjäll och Janssons frestelse. Ja, ser får vi inte glömma vanlig gammeldags inlagd sill och till det en isig O.P. Andersson och en superkall öl. Say when ;o)

2008-12-12 @ 19:34:06
Postat av: Maja

Ooops, det blev visst dubbelt, trodde den första var borta. Men då kan den sista få bli en encore till nyårsafton ;o)

2008-12-12 @ 19:38:50
Postat av: Airam

För mig är det nåt knasigt. Jag ser helst att det finns äppelmos och katrinplommon på julbordet. Sockertorsk som jag är...

2008-12-13 @ 09:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0