Prisnost

Under trettio minuters kvällssamtal med den gamla snurriga modern kan man hinna få en hel del gjort. Skriva ett innehållsrikt mail, betala räkningar och sen forsla sig ut i köket för att sammanställa en sallad. Och hon märker ingenting. Hon har fullt upp. Med att å ena sidan lyssna på vad de har att säga på radions finska lokalnyheter och oja sig över språket. Och senare lyssna in vad som sägs på lokaltevenyheterna. För att strax därefter ondgöra sig över hur "Fråga Doktorns" programledare är och säger liksom vad "allt tokigt folk" som ringer till programmet har på hjärtat. Och jag bara hmm:ar...

- Jaha, se på de där tokstollorna nu då. Ja, den tjocka är nog rätt så bra, men den där andra. Gunilla - hon är så priiisnoost så man kan spy!

- Prisnost?

- Ja, då menar man både i västerbotten och i närke att de pratar så läpparna fladdar som lärkvingar på dem!
- Och hör på den där kärringen nu då!
- Tyst så jag får höra! (trots att jag knappt andas)
- Åh herregud, nu är det är människa som påstår att hennes barn har herpes på hjärnan. Det är väl inte seriöst av en doktor att svara på så tokiga frågor i alla fall. Jag sa ju det - hon ÄR prisnost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0