Utschasad

Fredag.
Och trött - det är bara förnamnet.
Erkänner mig nu absolut  under epitetet dubbelarbetande. På alla plan.

Därför att jag har mer än heltidsarbete.
För att jag studerar på halvtid.
För att det stora gossebarnet blivit återvändare.
För att det finns fler gossebarn, både stora och små som behöver min energi.
För att jag har en roll som allmängiltig mamma med vingar värre än värsta örnen.
För att jag är studerande i verksamhetsförlagd praktik med allt vad det innebär med nytt tänk, nytt folk och förväntningar om att vilja snappa upp och lära en massa nytt - även det ointressanta.
Därför att jag sköter om den gamla snurriga modern utan minsta tillstymmelse av feedback.

Och som om det inte räckte; skiter och spyr katten Strössel överallt...
Gossebarnets hund löper idag för första gången...
Tvättstugan är fullbokad flera dagar framöver.
Den gamla snurriga modern sockerkickar sig och ligger som ett sockerfyllo och undrar vilken dag det är...
Åttahundrafem ml plasma har sugits ur mitt helblod idag.
Och hyresvärden som skulle komma kl 15:30 för att inspektera en korkmatta som jag önskar få utbytt, ringde en kvart innan för att skjuta upp mötet tills på måndag.

Men då sa jag ifrån.
Liksom att jag satte ner foten över att modern förutom att hon har käkat 1kg vindruvor, 1 korv ärtsoppa, 1 burk köttsoppa, 1 burk creme fraiche, 1 marsipanrulle, 1 liten kaka mörk choklad, ½ burk ishavssallad, ½ tub räkost och massor av bröd och toppat det hela med 400gram inlagd sill på långt mindre än ett dygn.

Och hundmens... det tänker jag faktiskt inte befatta mig med en endaste gång.

....

Men det finns detaljer som är finemang med speedad arbetsnarkomani.
Mitt i all röra har jag lyckats fixa en underbar och alldeles lagom stor funkislägenhet till återvändaren. Snart är det slut med hundmens här.
Och jag har lyckats boka en resa som föll alla fyra resenärerna på läppen.
Och den gamla är nu bokad för dagvård tre gånger i veckan.

Jag blir nog pigg igen till slut.

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Å, det var mycket mycket runt dej...Hoppas du får en skön helg iallafall. Och en resa, det låter ju toppen!

2008-02-29 @ 16:22:24
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Airam

Ninnie - Tack för omtanken! Önskar Dig oxå en trevlig helg. Jag ska fortsätta att stajla om lite härhemma. Hyresvärden var nyss här och beviljade nytt hallgolv. Om fyra veckor är det kalasfint under fötterna på mig.

2008-02-29 @ 17:47:22
Postat av: Maja

Men Airam, va´mycket du har just nu. Hoppas att du tar lite tid till dig själv och kryper upp i soffan en stund och myser :o)

2008-02-29 @ 19:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0