Teverecension

Den gamla häxmodern har lagt sig till med att dels läsa ur tidningen högt för mig. Och dels att såväl redogöra för vilka teveprogram som är på, liksom rescensera desamma. I telefon. Alldeles meningslösa telefonsamtal utspelar sig. Dag efter dag.

- Nu är det den där snyggingen på teve. Tyst får jag höra!
- Vem?
- Ja, det är han som är så snygg.
- Vemdå?
- Han är politiker. Den ende snygge de har att visa upp.
- Vilka då?
- Politikerna förstås!

Eller:
- Nu är det den där tokiga flicka som syns och hörs överallt.
- Vem?
- Ja, hon som brukar vara med i melodifestivalen och alla andra galor.
- Säg vad hon heter?
- Det vet alla, vad hon heter. Och nu ska hon sjunga med den där pojken som ingen vill höra på längre. Det har jag sagt länge. Att den där pojken är slut vid det här laget.
- Vem pratar du om mamma?
- Han heter nåt som alla andra pojkar i den där åldern heter. Kristoffer eller nåt.


image515

Kommentarer
Postat av: Maja

Hon är härlig ändå, din mamma :o) - i sin värld - kan jag säga som inte finns i närheten varje dag!

2008-01-15 @ 19:52:30
Postat av: Airam

Maja - trots allt hör hon själv hur tokigt det blir ibland och då skrattar vi riktigt gott tillsammans. Idag gjorde vi det. För hon klarade inte ut det där samtalet och istället för att bli ledsen hittar hon humorn i eländet. Med lite distans mellan varven tycker även jag att hon är härlig :-)

2008-01-15 @ 23:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0