Väderglädje

Okej, imorse var det tufft.
Det är alltid tufft att cykla i regn.
Frissan saboteras, sminket rinner och kläderna blir våta och otrevliga...

Men det är ju bara väder.

Jag är så glad och tacksam för min hälsa.
Jag är så glad och tacksam för mitt arbete.
Jag är så glad och tacksam för att motstånden i mitt liv är förhållandevis ringa.

Vad är lite regn och blåst mot allt gott som finns.
Folk ältar väder i parti och minut.
Väder och årstider som är direkt meningslöst att ödsla energi på.

Särskilt när det finns hur mycket annat som helst att verkligen bekymra sig över.
Jag cyklar gärna i regn imorrn igen.
Årstider är underbart.

Kommentarer
Postat av: Maja

Härlig inställning :o) Jag brukar alltid försöka vända vädret till det positiva när jag kommer till jobbet och får höra dessa kommentarer. Det retar faktiskt ganska många ;o) Men riktig kyla eller en ordentlig snöstorm det får även mig ur humör!

2008-01-16 @ 22:43:27
Postat av: ninni

Jo, så sant så! Men jag saknar solen, oerhört mycket...

2008-01-17 @ 16:12:19
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Airam

Solen är viktig. Den kan man sakna. Men det är viktigt att inte fokusera för intensivt på det man "inte" har...

2008-01-18 @ 16:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0