Brilliante



Det är tämligen hög risk att jag får ett fågelbo i munnen, om den inte stängs snart. Snopen är bara förnamnet.
Min blogg har nämligen begåvats med en utmärkelse - Brilliante Webblog. Jag tappade alltså andan. Visserligen vet jag att Jellon och kanske även någon mer läser mig ibland, men det känns ändå som om det bara är jag själv som vet vad som skrivs här. Och eftersom jag själv inte hyser någon beundran för innehållet , känns denna utmärkelse verkligen som en sann överraskning. Jag skriver för att ventilera, för att minnas, för att komma till tals och som ett sätt att koppla av. Och det visar sig vara uppskattat. Vilken grej! Jag blir alldeles varm inombords.

Men det förpliktigar med så här fina överraskningar. Jag ska skicka den vidare till sju andra bloggare.
Om nu inte utmärkelsen kommit från Jellon, hade hon varit mitt självklara val. Och hade inte Jellon valt Livet på en gård hade den varit nummer två.

Jag följer och läser en del bloggar. Inga hundratal och kanske inte precis varje dag. Men jag läser och följer sålänge det känns otippat och spännande. Är det nåt som stör mig; byter jag mot någon annan min nyfikenhet inte kan stå emot. Följande sju val kvalar dock sen ganska länge. Samtliga följer jag envist med stor behållning. Håll tillgodo - Ni är alla mina nummer ett!

Aglio e Olio - svenskitaliensk mat och fotokonstnär som dagligen får mig att längta till italien.

Akut tvekan - så långt ifrån "blek som ett gammeldags lakan" man kan komma. Oförställd och avskalad beröring.

Astrantia - LCHF-själsfrände med härligt sinne för foto, musik, det genuina och inte minst det kluriga.

Lyckliga grodan - ordkonstnär som skriver massor med bara några få ord.

Lo8 -nykomling med spänstiga bokstäver utan förstärkande bilder i dagboksform.

Spets o Snor - stolt inredningsnarkoman i vitt med ärligt och mycket snyggt självförtroende.

Ging & Maleé - Positiv mix av 50/50 thailand och sverige i ord och bild.

Kommentarer
Postat av: astrantia

Häpp! Nu var det min tur att tappa andan!

Tack snälla du. Ska genast fundera över vem jag vill premiera. Medan jag dammsuger!

Kram på dig!

2008-07-13 @ 11:48:11
URL: http://lappkast.wordpress.com/
Postat av: L80

Jösses! Jag tackar! Det är onekligen roligare att skriva när någon läser.

2008-07-13 @ 14:09:15
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Mette

Åh vad gulligt! Så glad jag blir!



Jag känner mig ganska kass på att skriva just nu med all skit som händer runt omkring mig och jag läser knappt andras bloggar alls just nu.



Det här betyder mycket för mig. Jag blev verkligen glad!

Tack!

2008-07-13 @ 14:14:57
URL: http://akuttvekan.blogspot.com
Postat av: Lyckliga grodan

tusentusen tack...

uppskattningen är ömsesidig...

2008-07-13 @ 14:17:54
URL: http://lyckligagrodan.blogspot.com
Postat av: ilva

Tack snällaste du, härligt att få en utmärkelse och att få känna sig UTVALD, det behöver jag just nu så TACK!

2008-07-14 @ 10:17:14
URL: http://agliolio.blogspot.com
Postat av: Airam

astrantia - Kramar på returen - hoppas Du kan andas lite lättare idag. Jag vill ju fortsätta läsa

Dig ;-)



L8o - ja, visst är det. Eller iaf när man får veta att man nått fram eller hur jag ska säga. Du når långt ;-)



Mette - Vill att Du ska få uppleva lite nyanser. Ditt liv är tungt just nu och det är ju liven emellanåt. Men en å annan gång kommer en ljusglimt. Gott att Du kände Dig glad för en stund.



Lyckliga Grodan - bara namnet gör mig glad...



ilva - jag är så usel på att kommentera, men passar på att påpeka att Du ÄR utvald. Vi tittar på Din blogg ibland på jobbet. Sådär som man gjorde på 70-talet, när Stenmark åkte. Allt stannar av och allas ögon riktas mot skärmen. Så känn dig utvald Du...;-)

2008-07-14 @ 20:51:24
URL: http://airam.webblogg.se/
Postat av: Maja

Här har du en icke bloggare som vill Gratta dig. Den här utmärkelsen är du väl värd Airam. Läser din blogg oftast varje dag och den ger mig så mycket – en blandning av skratt, tårar och en hel del eftertanke som berör.

2008-07-14 @ 20:57:53
Postat av: Airam

Maja - Tack söta. Du är verkligen en sann support. Vad gjorde "man" utan Dig ;-)

2008-07-15 @ 17:34:55
URL: http://airam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0