Födelseår

Min mor har fött fem barn: 1949, 50, 54, 62 och 64. Det brukar hon minnas. Inte dagen, men året. Idag var det sämre:

- Kommer du ihåg när vi barn är födda mamma?

- Jadå 49 och 50!

- Vi är ju tre till...

- Jaha, när är ni födda då?

- Ja, det är det jag undrar om Du minns ?

- Du är snart femtio år, det vet jag.

- Tack ska du ha. Det är fem år kvar vill jag påstå, eller i alla fall fyra...

- Nej, jag minns inte. Förresten är det väl inte så viktigt?

- Nej, jag bara kollar lite...

- Säg vad fan jag ska dra till med då!

Kommentarer
Postat av: L80

Mitt i det sorgliga måste man nog tillåta sig att se humorn i det hela.

2008-07-07 @ 15:19:24
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Airam

L8o - min gamla skrynkliga mor är glad i att skratta. Ibland tillåter hon oxå att vi gör det ÅT henne. Hon och jag alltså. Jag ser när det rycker till. Och då släpper vi båda lös ordentligt. Visst är det kul ibland. Det svåra är när det är så nära inpå. Jag vill inte att min mamma ska vara tossig. Och jag vill för allt i världen inte ha den här gendefekten. Ångest i kubik liksom...

2008-07-14 @ 21:02:43
URL: http://airam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0