Griseknoer

Om alla grisar fick så fina levnadsvillkor som de jag träffade långt in i en av Dalarnas vackra skogar idag; skulle världen med all säkerhet se annorlunda ut. Folk skulle om inte annat, säkert vara lika glada och nyfikna som de.



Och friska naturligtvis.
Dessa goa glada grisar. Två suggor och två galtar hade det alldeles underbart i sin hage. Husse fick mat från handlarn som inte längre dög som människorföda - eller som i varje fall inte längre gick att sälja till människorna i byn och han skar med varlig hand meloner och päron och bananer och annat grönt och serverade dem. 

Det var underbart att höra hur de pratade och tackade för sig. Liksom de lät honom höra sin tacksamhet för duschen han bjöd på, när solen stod som högst.



I nästa liv, blir jag gärna en gris på den där gården....

Kommentarer
Postat av: L80

Sitta i en kätte med knät fullt av nyfödda kultingar - det är lycka det!

2008-07-04 @ 09:33:59
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Airam

L8o - Jaa, säkert lika stor lycka som den här lilla (för hon var FÖR liten för sin ålder) suggan gav mig med sitt prat och tillgivna sätt. Hon liksom "erbjöd" mig att klia lite i raggen innan hon skuttade vidare och fortsatte "prata". Djur är lycka!

2008-07-06 @ 13:56:36
URL: http://airam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0