Linsproblem

Plötsligt kom det upp ett reklamfönster på min arbetsdator.
Ville jag köpa färgade månadslinser med linsvätska för enbart 99kr?
Klart jag ville.

Det tog bara några dagar så anlände ett litet paket i brevlådan. Med två par linser.
Jag ägnade inte det nån större tanke på varför.

För att göra en lång historia kort: blev jag blåst.
Det var det första paret som kostade 99kr. Efterföljarna kostar 299kr.
Så jag sa upp prenumerationen per omgående. Linserna var dessutom obrukbara eftersom de var och är i storlek för ett par koögon, ungefär.

Och trots flera påringningar med såväl skitlinsföretaget och deras ekonomiska indrivningsföretag fortsätter det att komma räkningar. Narturligtvis räkningar de saltar ordentligt med påminnelseavgifter. Idag lackade jag ur.

- Jag vill inte ha någon kontakt alls med Er. Jag vill att Ni slutar att belasta mig med nya fakturor per omgående. Och förresten vill jag inte finnas i indrivningsbolagens register.

- Men snälla du, detta är ett finansbolag!

- Du behöver inte "snälla" mig. Jag är 45år och fattar ganska bra.

- Men herre gud - Du kritiserar ju vårt företag!

Jag tog ett långt andetag och klämde i med dämpad stämma:
- Vet du en sak. Det låter som om Du inte fått någon lunch idag. Jag vill inte prata med Dig mer.

Med ett klick la hon på..

Det var som jag sa i första vändan:
Det här skulle inte Sverker gilla.

Kommentarer
Postat av: Jellon

Hejja!!! :-)

2008-06-11 @ 19:39:44
URL: http://jellon-jellon.blogspot.com
Postat av: Airam

Jellon - Du skulle sett min arbetskamrat. Hon tappade hakan fullkomligt. Och hon har upprepat det som ett mantra i flera dagar nu - som om hon tränade sig att fräsa ifrån när hon själv hamnar i klämmeri med en hungrig makthavarwannabe.

2008-06-12 @ 18:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0