Michael

Storebror surnade till på mig häromkvällen. För en gångs skull var det jag som fick styra fjärkontrollen och zappade då ordentligt.
MTV är inte längre min favvokanal så den fick flimra förbi. Storebror skrek till. Det var visst världens bästa låt och han var bara tvungen att se vad den hette. Nånting annat kom emellan och det sura fick bero.

Så hade han några dagar senare fått sig till livs vilken låt det var. Och undrade om jag visste vem Michael Jackson är och särskilt om jag kände till låten Billie Jean.

Känner jag Michael Jackson?
Vet jag vilken låt Billie Jean är?

Gosse!
Jag är nästan tvilling med Michael Jackson.
Eller, jag är i alla fall uppväxt med hela truppen Jackson.
Och jag har faktiskt många av hans vinylplattor .
Tror jag var beroende av honom hela tonåren.

Sen svalnade mitt intresse vartefter hans hudfärg och näsa försvann.
Och efter alla konstiga åtal med barn inblandade, har vi inte ens längre något platoniskt.

Men, ändå tycker jag det är häftigt att storebror 12½år går igång på musiken.
Håll tillgodo!

Michael Jackson - Billie Jean
Uppladdat av hushhush112

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Å, jag förflyttas till den varma sommaren 1982, när den här låten alltid var i mina öron! M Jackson har gjort så många bra låtar, synd att han blev som han blev...

2008-06-09 @ 19:26:11
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Tina

Har inte sett videon förut, hade inte MTV på den tiden det begav sig..., men låten är en klassiker, kan fortfarande inte sitta stilla när jag hör den! And around.... Vad säger storebror om Thriller?

2008-06-09 @ 19:32:57
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Airam

Ninnie & Tina - om jag inte är helt fel informerad är det i denna video han för första gången gjorde moonwalk. Han är ju verkligen ett musikgeni och hans musik kommer överleva det mesta, ändå.

Storebror kommer att få ett eget ex - och sen kommer han kanske om sisådär 30-40 blogga om sin känsla från 12-årsåldern när han upptäckte allas vår Michael Jacksson... ;-)

2008-06-09 @ 22:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0