Katarakt

En heldag med den gamla är till ända.
Tack o lov.

En heldag med gnäll, kritik och klagomål från början till slut behöver man varken vara dotter, utsliten eller lejon för att misströsta på grund utav.

Inte heller för att det dagligen i ett års tid har klagats på uteblivande av synskärpa. Tills vi nu fick komma till ögondoktorn som erbjöd operation pga ganska mycket grå starr i båda gluggarna och tanten tackar nej...!?

Man behöver inte heller vara överdrivet känslig av att höra gnäll, kritik och klagomål när "man" fixat tid hos frissan och skjutsar ända fram till dörrposten och tanten iaf undrar hur långt jag verkligen tror att hon orkar gå".

Eller över spydigheterna för att "de" använt GROVT bröd till räkmackan på fiket.

Precis som man inte behöver vara särskilt känslig för att reagera på att hon blir SÅ trött av att handla pch släpa när det ju var jag som själv gick in i fullproppade Ica Supermarket och faktiskt också hann med apoteket, medan "hon" satt på pensionärsbänken i centrum och tittade på folk.

Men jag fick ju svar.
När jag i sista sekund bad om nåd....

- Mamma, snälla mamma - innan Du nu tycker en sak till; så undrar jag: Är det nånting som varit bra idag tycker du?

- Det är väl klart. Det borde väl du i din ålder FAKTISKT själv kunna räkna ut !

image562
Foto:  Worth1000.com

Kommentarer
Postat av: Jellon

Godkväll! Tänkte kika in och säga trevlig helg. I morgon är det lördag. Det betyder melodikrysset :-) Ha det bra! Jellon

2008-03-14 @ 19:37:37
Postat av: Airam

Jellon - jag hade det lite knivigt med krysset idag. Fast i efterhand undrar jag varför *L*
Hoppas det gick bra för Er. Trevlig Helg!

2008-03-15 @ 11:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0