Kuttersot

Vilken underbar vårdag idag.
Två timmars morgonpromenad i stark vårsol är en lisa för själen.

Många fåglar häckar redan i fågelreservatet Rynningeviken och Oset.
Men de var inte det minsta intresserade av mat .
De bara kuttrade sju.
Typ.

 image571  Foto: lånad bild Myra.nu

Det känns som en ynnest att på behörigt avstånd "få" umgås med Sothöns.
Man blir glad av att möta dem. Och av att höra dem.
Och jag blir glad av att fåglar tycks leva i par om par.

Tänk vad naturen är fantastiskt vacker.
Alla årstider.
Men våren har nåt alldeles extra att bjuda.

Tron på livet kanske...

Kommentarer
Postat av: Maja

Va härligt "tron på livet" ja, det är det verkligen! Varje dag stannar jag upp och lyssnar på fågelsången som är ganska intensiv just nu, snacka om tidigt!

Igår kollade jag in ett Skatpar som byggde bo, vilken höjdare, snacka om samarbete. En del kvistar var så stora så man inte fattar hur dom kan flyga!

2008-03-16 @ 21:57:26
Postat av: Airam

Maja - jag är ingen fena på fåglar, men jag gillar att bekanta mig med dem om våren. Skator är särskilt skojiga. Hoppas påskhelgen bjuder på väder och fler sköna fågelskådarpromenader. För oss alla.

2008-03-19 @ 22:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0