Kattliv



Den här damen - lilla söta fröken Strössel har åkt bil ikväll. Till mormor.
Hon, katten alltså:  är numera h e l t  återställd. Åtminstone ter hon sig som innan leverkatastrofen.
Återigen tjatar hon om att få gå ut. I trappen, till balkongen och ut på gården. När det så blev dags för en tur till den gamla på kvällskvisten så fick hon hänga med. Det är konstigt hur bilvänlig hon är. Det är som att ha en panelhöna i knäet. Som liksom koxar på allt i omgivningen.

Men det tär på krafterna som synes.
Nu är tasslovorna inrullade och John Blund måste ha strött sitt salt vida omkring.

I nästa liv vill jag reinkarneras till huskatt. Gärna en liknande Strössel, med mycket päls.
Jag ska låta mina ägare bada och borsta mig hur mycket som helst. Och jag ska inta bästa position på balkongen från bittida till sent. Jag ska alltid komma skuttande när de ropar mitt namn. Och förhoppningsvis får jag görgo mat specialinhandlad enkom för mitt välmående oavsett det kostar. Jag ska jama när folket kommer hem. Och visa magen. Och jag ska göra snyggt ifrån mig i lådan. Om kvällen ska jag ligga sked med matte.

Och när hon håller om mig så rullar jag in mina tasslovar...

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh, så söt hon är och vilken vacker päls. Fantastiskt att hon inte skriker och klättrar i bilen, det gör mina. Hon är en väluppfostrad liten fröken, verkligen :o)

2008-05-22 @ 20:57:57
Postat av: Airam

Maja - den här kattan har alltid varit väldigt ovanlig för att vara katt. Hon satt i mitt knä och spann under bilfärden.

Pälsen är tvättad och balsamerad med Matrixprodukter. Skam vore om det inte bet ;-)

2008-05-22 @ 22:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0