Kryss20

Omnipotensen får inga gränser.



Anders Eldeman: Du är min favvis!

Kommentarer
Postat av: Wolmer

Tänk, förr löste jag alltid melodikrysset. Det var på den tiden Bengt Haslum och Peter Granberg var ett radarpar. Trivsamt och avspänt, och inte 11 led i varje fråga. Och nästan allt blev Franz Léhar eller Carl Millöcker, om det inte skulle bli Nicolai Gedda med Postiljonen från Longjumeau!



Numer hinner jag inte lyssna. Men hör av min gamla mamma (81) att det inte är som förr och att det är "svårt" (läs "modernt").



Ska kanske göra ett försök igen.



Kram!

2008-05-21 @ 18:21:22
URL: http://blogg.passagen.se/wolmer
Postat av: Airam

Wolmer - då lyssnar Du bara på webben. Tror det ligger ute hela veckan till nästa kryss. Ibland är det svårt, men oftast inte. Mycket kommer ju igen. Och Eldeman har sina teman: melodifestival, kuplett, barnvisa, film och musical. Jag älskar att lösa melodikrysset. Det fulländar på nåt vis min helg. Prova igen vettja!

2008-05-21 @ 19:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0