Skitjobb

Blev uppringd av en tös som har Svensk Bilprovning som uppdragsgivare. Jag erbjöds att delta i en marknadsundersökning. Inledningen på samtalet var det klassiskt övertrevliga med flera frågor som "bara" går ut på att få oss med på banan. Vedervärdig manipulering alltså. Så ställdes kärnfrågan:

- Stämmer det att Du besiktigade Din bil den 26 mars?

Det stämde. Såklart.
Jag frågade hur länge intervjun beräknades ta och fick svaret "sju minuter".
- Kör till, sa jag.

- Okej, då börjar vi. Stämmer det att Du uppmärksammade att Du hade fått en tid för besiktning?

- Va?

- S t ä m m e r  det att Du uppmärksammade att Du hade fått en tid för besiktning?

- Min vän, det här är inte ditt fel, men Du ska nog prata med din uppdragsgivare. Att först påpeka att Ni noterat att folk bevisligen h a r besiktat sin bil och sen fråga om man uppfattat att det kommit en tid för besiktning är frågor för idioter. Lessen, men jag har inte tid med att svara på idiotfrågor i hela sju minuter.

Jag tycker synd om människor som är tvungna att ta såna här jobb.

Kommentarer
Postat av: Maja

Ja, stackars ungdomar som behöver ett jobb och måste genomlida detta tillsammans med oss! Besiktning - usch, det påminner mig om att jag har besiktning den 2 juni, fast det skulle vara under maj månad. Det är alltså körbud som gäller fr o m den 1:a :o( Har magvärk redan nu :o(

2008-05-20 @ 23:27:31
Postat av: Airam

Maja - handen på hjärtat: hur många (få) gånger har Du stoppats att polisen under ditt bilburna liv? Det finns inte på världskartan. Och skulle det ändå göra det så lovar jag Dig att de praktiserar noll åtgärd. Bergis ;-)

2008-05-21 @ 19:09:54
Postat av: Maja

Tack snälla för uppmuntran och du har helt rätt.



Jag har nu varit stammis på Bilprovningens "Blogg" ett par dar, synd att man inte kan lämna fräcka kommentarer ;o) Men så idag äntligen, så fanns det en tid den 30 maj, yeay! Slipper körförbud, men ser ändå inte fram emot detta besök. Vet inte vad som är värst, detta eller tandläkarn :o/

2008-05-21 @ 21:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0