Badsvamp

Fick in den gamla, idag mer än lovligt tossiga morsan i duschen. När hon hade gjort det mesta bakofram tog jag över. Vem kan titta på när en tossig morsa häller schampo i torrt hår, liksom. Och förresten: de flesta borde begripa att man inte köper toalettartiklar med engelsk text till en gamling... hon vågade inte använda "den gula flaskan" för att hon inte visste vad den innehöll...

- Ge mig svampen så ska jag skrubba dig på ryggen mamma, men rumpan får du skrubba själv.

- Jag kan väl inte skrubba rumpan med den här svampen heller! Vad tror du då de andra skulle säga?

- Vilka andra?

- Ja, de andra som bor här...

- Det är bara du som bor här mamma.

- Men du "har" väl bott här ?

- Ja, vi har i alla fall bott ihop, men det var mer än 30 år sen.

- Jaha ja, då har väl du hunnit tappa intresset för den här svampen nu !?

Kommentarer
Postat av: BJ

Tack! Du fick mig att skratta högt (men inte elakt!) och det behövde jag. Min mamma tvättar håret med vadsomhelst som råkar stå i duschen, för hon ser inte att läsa texten. Det kan vara balsam eller intimtvål, hon är inte knusslig. Det brukar gå bra ändå.

2008-11-29 @ 22:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0