Fred

Vände upponer på den tossiga morsans boning igår.
Och motade in henne i duschen. Det är iofs inte svårt alls, hon vill verkligen duscha ofta, men vågar nog inte ensam hemma. Jag ser det som en ganska normal åldersnoja.

Ja, och så handlades det in tre stora kassar mat såklart. Och städades i alla hörn. Och sopsorterades.
En vanlig airamlördag alltså.

Fyra veckors strejk får räcka. Jag orkar inte vara trött, lessen och irriterad på min gamla mamma.
Tanten har det inte ostädat och oduschat för att hon vill. Hon förmår inte bättre.
Och, det är väldigt mycket försent att försöka styra upp andra ordningar med henne nu.

Så, jag var ganska nöjd när jag lämnade henne.
Med Voltarensmord stel nacke.
Daktacortsmord framsida.
Vattenkammad.
Fikad och med duntofflorna på i den nystädadade boningen.

Ikväll ringde hon:

- Ja, jag ville bara tacka för den trevlig dagen häromsistens.

- Vad menar du mamma?

- Jag menar att jag tyckte du var så snäll och trevlig.

- Närdå?

- Ja, när vi umgicks sist, när det nu var...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0