Samlarvärde

Har ju en liten fetisch. Jag samlar på Rolf Berg-tomtar. Både till mig och till 23-åringen. Förstår att han inte riktigt vet varför eller ens vad han ska ha dem till.
Men jag vet, och en på mitt arbete närvarande person häromdagen vet. Jag var nämligen tvungen att bevaka en auktion på arbetstid. Och chefen "upptäckte" mig. Ingen av mina arbetskamrater föstod på riktigt.

Men, se det gjorde den närvarande utomstående. Han hade nämligen begåvats med en keramikhistoria i 25-årspresent. En flygplansfigur av Lisa Larsson. Och jag var inte sen att googla. Pjäsen är idag värd i runda slängar 20'000 !



Inte för att jag tror att mina tomtar kommer att växa på det viset. Men jag tror definitivt att det är vettigare investering till min och gossens pension, än att spara i fonder.



Alldeles nyss blev den här min, på Tradera. Den får kanske bli gossens, vi får se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0