UNS

Generell Ångest UNS - är mitt middlename.
Stundom.



Hörde mig själv sucka djupt idag.
Det bekräftades ganska snart av dem omkring mig.
Och jag fick veta: att suckandet har pågått en tid.

Det är som när jag "tvingas" se och höra skräckfilm. De inre larmsystemen påpekar sin existens direkt.
Liksom det gör av vissa människor. Både kända och okända. 
Det är märkligt hur en person i kön på Ica kan få mig att sucka och vilja släppa korgen och bara sticka.
Amygdala jobbar effektivt.

Arma människor som har det såhär jämt.
Som alltid vill fly.
Som känner att de har ett livsfarligt monster i hälarna.

Mitt går snart över.
Bara jag satt ord på vad som är så farligt.

Eller när min agenda är proppfull igen...

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tror att det kan komma såna här "svackor" när man har haft fullt upp under en längre tid och det sen blir lite stiltje. Hoppas att det ger med sig snart. Är ganska säker på att du har en späckad kalender snart igen :o) Kram så länge.

2008-11-17 @ 19:15:06
Postat av: Airam

Maja - Tack för Din omtanke. Det "kan" ju göra ont när insikterna liksom trillar en över oxå. Och man inte riktigt fixar att bena upp allt på en gång. Jag brukar ju köra huvet rakt in i agendan och trampa på ett litet tag till. Nu går inte det längre.. kram

2008-11-17 @ 22:01:05
Postat av: L80

Alltså - nu vill jag inte komma här med en "quick-fix", men har du koll på ditt järnvärde? Jag har en historik som suckerska, fick tips om att kolla mitt hb. Fick siffran 79 och en diagnos som anemisk. Därav suckarna - jag samlade syre helt enkelt.

2008-11-18 @ 10:21:43
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Airam

L8o - Exakt. Så "kan" det verkligen vara. Tack för omtanken. Mitt Hb är högt och fint - jag är ju plasmagivare och kollas därför var 14:e dag. Jag suckar pga andra anledningar, men hoppas och tror att det snart lägger sig.

2008-11-18 @ 18:47:04
URL: http://airam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0