Vintips

Förärades med en flaska rött för ett halvår sedan.
En slags hälsning från hans hustru.
Antar att hon är nöjd med 20kg mindre make,
eller effekten där ur...

Bestämde mig raskt att spara den tills jag inte kunde
mostå längre. Och det var ett korrekt beslut. Det vore rent av
destruktivt att vara tvungen att dela detta underbara
med nån annan...



Capitel de'Roari Amarone är ett vin som det är omöjligt att inte gilla oavsett om man är luttrad vinprovare eller amatör. Det är både lättillgängligt och komplext på en gång. Massvis med nötter, choklad och körsbär parat med en lång angenäm eftersmak. Finns även på halvflaska.

Prisvärde: 4 av 5


Om det nu finns nåt som är värst med det här vinet, så är det väl alkoholen.
Jag blir sugen på mera.
Av allt.

Kommentarer
Postat av: Fläskdansen

Det verkar onekligen smaskens det där vinet! Jag som precis lärt mig tycka om rött vin kan verkligen förstå hur gott det måste vara.



Vill tacka för dina medkännande rader hos mig. Det är tufft nu, men jag hänger kvar.



Kram!

2008-11-15 @ 01:37:49
URL: http://flaeskdansen.wordpress.com/
Postat av: Maja

Tack för vintipset. Hmmm, ja här var det rödvin igårkväll så det räcker :o) Fast hos mig blev det en tetra, men det slinker ner rätt bra det med :o)

2008-11-15 @ 18:57:48
Postat av: Airam

Fläskdansen - Jag var oxå sen med rött vin. Med all alkohol förresten. Det är kanske för många vuxenpoäng för såna som oss ;-) Det är BRA att Du hänger kvar. Du klarar även av tuffa perioder, det är jag säker på kram

2008-11-16 @ 11:06:44
Postat av: Airam

Maja - tetravin är oxå vin och oftast alldeles väldigt gott o lättdrucket :-)

2008-11-16 @ 11:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0