Flickdröm

Avslöjar dagdrömmeri och framtidsplaner på annat håll. Angående vad jag ska bli när jag blir stor. Drömmen är intakt. Den har funnits där länge. Och förändrat sig mycket lite över tid:

När jag blir stor ska jag gifta mig rikt. Med en bonde. En stor, blond och hårig bonde med stora händer, snygga tänder, gummistövlar och snus. Som dansar gammelsnoa, hanterar munspel och är en jävel på sofistikerad sex. Han försörjer mig. Och jag lagar, bakar och broderar märktavlor så att han kan vara stolt över sin bondmora. Vi ska ha en katt som får ungar och det vita huset skall ha punchveranda. I ena änden av uthuset bygger min bonde mig en vävstuga och i anslutning till den ska min gårdsbutik finnas. Där ska jag sälja egenvävda alster förutom ekologist odlade grönsaker, råmjölk och hemstoppad korv. På helgerna svidar jag om i lackmundering på tassarna och åker till storstan för att pimpla vin, flörta och få utlopp för min exhibitionism. Fyra gånger om året käkar jag förutbestämda måltider med exkollegor samt reser med desamma mot olika mål.

Idag fick jag lägga till att:
Jag glömde en viktig sak med den där bonden. Han ska vara hjulbent, ha stora fötter och musklig överkropp ;-) En riddartyp. Gärna lite svår att kompromissa med. Och som gillar att få bestämma. Det är väl machobiten såklart.

Hur är det med drömmar ?
Det vare sig stämmer med verkligen eller slår in.
Men de funkar bra som andningshål och flykt.

Och pekar på detaljer.
I mitt fall kanske en önskan att bli omhändertagen.
Men inte omyndigförklarad.


Kommentarer
Postat av: Maja

Och jag önskar att jag var med i den fina drömmen - för då skulle din bonde ha en ha en äldre bonde-brorsa som kunde få mitt hjärta att slå volter. Han skulle naturligtvis visa mig utsikten från höskullen och sen skulle vi leva lyckliga i alla våra dar :o)

2008-10-21 @ 20:21:34
Postat av: Airam

Maja - Håll tillgodo. Det finns en ogift bror. Min svåger. Som jag blir så glad av att få presentera för Dig. Min bonde kan käka hos Er på helgerna, när jag sticker i stan i lackpjucken. Så slipper jag fundera på hursmorsysslorna vissa dagar. Deal va!? Du får en egen pudding mot att min får mat ;-)

2008-10-21 @ 22:06:51
URL: http://airam.webblogg.se/
Postat av: Maja

Ha, ha - ja, jag kan ju försöka att ersätta dig i köket, men då får dom inte ha för stora förväntningar ;o) Men - vad gör man inte för ett "roll in the hay". It´s a deal :o)

2008-10-22 @ 22:13:07
Postat av: Wolmer

Wow, har du fler brorsor? ;-)



Mina drömmar har funnits med hela livet också. Inte bara om män, men visst, de finns kvar de med.



Bonde har jag också varit inne på, men en norsk sådan i så fall.



De senaste decennierna har det mer handlat om någon stilig, stram, liiiite arrogant amiral eller så. Men under den stela ytan ska han vara sjudande, pulserande, passionerad!!!



Höskulle...njae, hellre en Paradsäng i ett stort slott, hehehe!

2008-10-23 @ 11:20:10
URL: http://blogg.passagen.se/wolmer
Postat av: Xonx

Trevlig blogg :)

Besök gärna min fotoblogg och lägg gärna till den som en av dina favoriter :)

2008-10-23 @ 11:24:32
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Airam

Maja - Ägg & Bacon hanterar Du väl ;-)

2008-10-23 @ 21:01:32
URL: http://airam.webblogg.se/
Postat av: Airam

Xonx - Tack! Jag måste väl först se om Din blogg ÄR en favorit? ;-)

2008-10-23 @ 21:02:23
URL: http://airam.webblogg.se/
Postat av: Airam

Wolmer - min hjulbenta bonde har en bästa barndomskompis som han inte träffar så ofta därför att de inte längre finns i samma land. Dessutom är barndomskompisen mest ute på havet, i flottan. Och när han gå iland blir han oftast så deppig av ensamheten och alla passionerade drömmar att han förlamas. Min hjulbenta bonde vet inte hur han skall tackla hans arrogans. Han begriper såväl att killen behöver en mjuk famn, men vågar inte föreslå det. Tur för honom att han då träffar mig! Jag ser till att vårt bröllop arrangeras på ett slott. Alla gästerna får eget rum med paradsäng. Och hur de sen fördelar sig mellan rummen har vi iaf inte tid att ha koll på;-) Känn Dig bjuden!

2008-10-23 @ 21:03:21
URL: http://airam.webblogg.se/
Postat av: Wolmer

Ugh...!!! En tackar och bockar! ;-)

2008-10-23 @ 22:48:14
URL: http://blogg.passagen.se/wolmer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0