Mannen

Boysen har antagit en ny utmaning.
Ett nytt godisfritt år.
Det förra stupade på att vuxna omkring "tyckte synd om". Den här gången har de skapat egna argument och oroas inte det minsta. De tycker båda att det känns skönt och att godis också kan vara annat. Inte minst viktminskning för den knubbige och viktökning för den underviktiktiga. Tre kilo var såhär långt. På två månader.

Igår på pizzerian. Bagaren sträcker fram en skål med klubbor och säger varsågod.

Storebror: Nejtack.
Lillebror: Nejtack.
Jag: De äter inte godis för tillfället, men tack ändå.

Pizzabagaren: Det är BRA mannen! Du kommer få STARKA tänder. BRA MANNEN!

Kommentarer
Postat av: Jellon

Hi hi kul med "bra mannen". Vad de skulle känna sig stolta killarna! :-)

2008-10-27 @ 19:40:59
URL: http://jellon-jellon.blogspot.com
Postat av: Airam

Jellon - OM de gjorde. Det är sällan jag ser dem så stolta. Egentligen var det dessutom så att bagaren gav mig skålen med klubbor. Och eftersom det INTE är jag som gör godisfritt år för dem så räckte jag den vidare. Det är "bara" deras val. De såg naturligtvis att jag ändå blev nöjd att de inte tvekade det minsta. Och när sen bagaren i högan sky berömde dem sådär så fanns inga gränser för hur raka i ryggen de kunde bli. Ffa storebror. Han känner en enorm vinst av att inte käka osunt. Och är och blir mycket begåvad i allt vad onyttigheter är. Vi får därmed mycket bra diskussioner och har ständigt ämnen att fundera på och undersöka. Det är en nyttig resa för en 13-åring tror jag. Och han känner makt, inte nog så viktigt.

2008-10-27 @ 21:49:31
URL: http://airam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0